Kezdőlap » Képzések » Személyes hatékonyság » Autonómia növelése a kommunikációban

Autonómia növelése a kommunikációban

Kommunikációs haladó képzés

A képzés két dologra épít: a Kommunikáció nehéz helyzetekben tréning anyagára, illetve a résztvevők minennapi életből vett sikereire és elakadásaira. A képzés során a TA (tranzakcióanalízis) és az NLP (neurolingvisztikus programozás) szemléletét, alapelveit, technikáit fogják tanulni és alkalmazni a résztvevők. 

 

TEMATIKA

Az alábbi tematikai elemek a résztvevők aktuális igényeinek megfelelő arányban fognak megjelenni a képzésen:

Tranzakcióanalízis és önismeret

  • A kommunikáció mint én-állapotok közötti tranzakciók sorozata
  • Egogram: saját preferált én-állapotok - ezek szerepe a nehéz kommunikációs helyzetek kialakulásában
  • Önismeret és mások ismerete: a döntéseket befolyásoló dogmák, hiedelmek terrmészete, döntési mechanizmusok, a kommunikációs partnerek felszín alatti érzéseinek detektálási lehetőségei (kommunikációs jelek érzékelése, értelmezése)
  • A győztes-vesztes (OK - nem OK) beállítódás megjelenése a kommunikációban
  • Ismétlődő, negatív kimenetelű kommunikációs helyzetek: játszmák, munkahelyi játszmák ("És miért nem.. Hát igen, de...", "Ennek is te vagy az oka", "Rúgj belém" stb.)

NLP és kommunikációs technikák

  • Tudatos kommunikáció: az én-állapotok autonóm alkalmazása, tudatos átkapcsolások kialakítása
  • A sikeres történetek (befolyásolási, kapcsolati történetek) megértése: mi válik be és miért?
  • A pozitív benyomás kialakításának kommunikációs elemei, magabiztosság, hitelesség, hasonlóság
  • VAKOG (vizuális, auditív, kinesztéziás, olfaktorikus, gusztatorikus)  modalitások megjelenése és jelentése a nyelv használatában a kommunikáció során
  • Rapport készség fejlesztése: figyelem, mirroring, hangsúlyos szavak kihallása (a másik fél számára mi fontos) Összhang teremtés: rokonságérzés, hasonlóság érzések
  • Igazodás és vezetés (pacing és leading) a párbeszéd folyamán
  • Átkeretezés, mint kommunikációs eszköz: új nézőpontból megnézni egy problémát, új jelentést adni egy kommunikációs helyzetnek/problémának

 

A KÉPZÉS IDŐTARTAMA: 2 NAP

TRÉNING MÓDSZERTANA

A tréningek módszere az elmélet – megértés – gyakorlás hármas egységén alapul amelyben az eloszlás 25% - 25% - 50%

 

TRÉNERÜNK:

18 év tréneri és tanácsadói tapasztalattal rendelkező, klinikai szakpszichológus, aki készség- illetve szervezetfejlesztés területén nagy tudással rendelkezik. Az asszertivitás terjesztését a szívügyének tekinti.

Vélemények trénerünkről Asszertív kommunikáció képzés kapcsán:

  • "A tréner hiteles volt, szakmailag felkészült és nyitott a véleményekre, érzésekre"
  • "Kézben tartotta a tréninget, jól moderált, segítő attitűdöt képviselt."
  • "Az oktató végtelenül jól felkészült, tapasztalt, nyitott egyéniség."

 

VÉLEMÉNYEK KOMMUNIKÁCIÓS KÉPZÉSEINKRŐL

"Tetszett a tréning mondanivalója. Konkrét ötleteket adott, ami megvalósítható és a hétköznapokban alkalmazható. Munkahelyi és bármilyen stresszhelyzetben alkalmazható, hasznosítható technikákat kaptam." OTP BANK Nyrt.

"Nagyon tetszett, hogy egy saját témával tudtam szituációs feladatot csinálni. Tetszett, hogy Dóra bevont és meghallgatott mindenkit. Nagyon jó, hogy nem csak a trénertől, de a többi csoporttárstól is kaptam visszajelzéseket. A tréningen tanultakat már most tudom, hol, hogyan és kivel tudom alkalmazni." STADLER SZOLNOK VASÚTI JÁRMŰGYÁRTÓ KFT.

 

 

 

REFERENCIÁINK KÖZÜL:

BorgWarner I BOURNS I Bayer I DEH Draxlmaier I DENSO I DUNA AUTÓ I ECOLAB I Electrolux I Falco I Faurecia I Freudenberg I General-Plastics I Grundfos I Ganz I HP I  Itron I Jüllich Glas I  KPMG I Knorr-Bremse I KUKA Robotics I MAHLE I LEAR I  Marso I Mol I Nalco I NCR I  Nilfisk I Monicomp I OTP I  Otto Fuchs I Per-form I Pre-Cast I Samsung I Siemens I Stadler Szolnok I Takko Fashion I TESCO I  TriGranit I Vajda Zálog I VTS I Vibracoustic I Worldmark

Kihelyezett képzésre vagy coachingra árajánlatot az info@trening-partner.hu e-mailcímen kérjen kollégáinktól.

Szeretnék információt kérni a tréningről.