Kezdőlap » Képzések » Vezetői képzések » Vezetői készségfejlesztés

Vezetői készségfejlesztés

TRÉNING CÉLJA

A vezetői készségek fejlesztése, gyakorlatokon keresztül, különféle vezetői helyzetekben. Vizsgálják át saját vezetői szerepüket és a gyakorlatban megvalósuló vezetési funkcióikat és feladataikat, szerezzenek ismereteket a csoportok működésére, működtetésére és az ehhez kapcsolódó vezetői feladatokra és technikákra vonatkozóan.

Tartalom

Különböző vezetői stílusok, a vezetői döntéshozatal folyamata

  • Az autokratikus – demokratikus – laissez faire (ráengedő) vezetői stílusok
  • A helyzetfüggő vezetés modellje
  • A vezetői döntéshozatal előfeltételei, lépései
  • Direktív, delegáló, együttműködő, konzultatív, egyezkedő döntéshozatal
  • A csoportos döntéshozatal előnyei és veszélyei

 

Időgazdálkodás, önszervezés

  • Az időgazdálkodás területei
  • Az időhöz való személyes viszonyulásunk
  • A többiekhez való viszonyulásunk
  • Egyéni szervezettség
  • Csapatmunka-szervezés

 

Delegálás feladatkiosztás

  • Mi a delegálás?
  • A delegálás folyamata
  • Mikor delegáljunk?
  • Miért élünk ritkán a delegálással?
  • Az eredményes delegálás feltételei
  • Az önállóság és a felelősség optimuma
  • Az eredménytelen delegálás okai
  • A bizalom szerepe a delegálásban
  • Kié a felelősség?
  • Sikerkritériumok pontos meghatározása

 

Munkatársak motiválása

  • Mi a motiváció?
  • Saját munkamotiváció felmérése
  • Hogyan tudhatom meg munkatársaim motivációit?
  • Motivációs, meggyőzési technikák
  • Mivel és hogyan jutalmazzunk?
  • Motiválás szemléletváltással, a meggyőző kommunikáció alkalmazásával
  • Hogyan motiváljam az alacsony teljesítményű kollégámat?
  • Jutalom és büntetés viszonya, alkalmazása

 

Vezetői kommunikáció és információ átadás, nehéz helyzetek kezelése

  • Az információ áramlása a szervezetben, vezetői érdekérvényesítés
  • A kapcsolat- és feladatorientált vezetői kommunikáció sajátosságai
  • Speciális vezetői kommunikációs helyzetek (visszajelzés, kontroll, ellenőrzés, értékelés)
  • Asszertív kommunikáció a vezetésben, az elvárások kommunikálása
  • A konfliktus megelőzésére és kézben tartására irányuló személyes módszerek
  • A megelőzés és kézben tartás csoportos/szervezeti módszerei
  • A konfliktus érzelmi összetevőinek kezelése
  • A konfliktusfeloldás módszere
  • Négy lehetőség a konfliktus-feloldás módszerének alkalmazására

 

Csapat menedzsment

  • A vezetői mintaadás fontossága
  • A húzóemberek és a passzív emberek helyes kezelése
  • A csapattagok ösztönzése
  • A fegyelmezés és a büntetés hatékony vezetői kezelése
  • A csapat együttes erejének kiaknázása
  • A csapatfejlesztés tervezése
  • Az egyéni elvárások és a közös elvárások összehangolása

 

Javasolt időtartama: 3 nap

Részletesebb és személyre szabott tematikáért kérem forduljon hozzánk bizalommal. info@trening-partner.hu